Evolutie sociale media

De kracht van sociale media is groot hoor je vaak zeggen…en dat zal ook wel zo zijn. Maar heden heb je op Facecook, Twitter, LinkedIn en andere spelers meer reclame dan effectief berichten van je vrienden/kennissen/collega’s en dat vind ik best vervelend.

Het valt me op dat steeds minder mensen ook effectief nog items “posten” op deze verschillende kanalen. Gaan we stilaan het sociale aspect meer offline terug gaan beleven dan dat we het online doen?
Willen we toch onze privacy meer bewaren? Online, in tegenstelling tot wat velen denken, heb je heel weinig (geen?) privacy. Er wordt erg veel data over onszelf bijgehouden op de verschillende sociale media platformen, maar ook over ons surfgedrag.

Al jaren heb ik mijn eigen website en tot heden gebruik ik deze weinig. Daar wil ik nu graag verandering in brengen en ga proberen om “posts” te doen via mijn eigen site; heden nog wel met een link op de verschillende media. Benieuwd hoe dit experiment zal verlopen.

Eerst nog even mijn eigen site wat opkuisen en op punt stellen; dan kunnen we er aan beginnen.

Tot snel dus!

Yennicq

`